poniedziałek, 19 września 2016

DREAMS HAVE SECRETS ...



Hello. Once again, I go out of my comfort zone and I must admit that I feel much better. Today's inspiration for Retro Kraft Shop is the notebook. Mixed Media is a technique that at first glance seem simple enough - but that it is not so easy as it look like . I am not writing this in order to discourage you - on the contrary! Only by creating new projects we can spot your mistakes and to learn more about the properties of all mediums.


Hej. Po raz kolejny wychodzę ze swojej strefy komfortu i muszę przyznać że czuje się z tym coraz lepiej. Dzisiejszą inspiracją dla Retro Kraft Shop jest notes. Mixed Media to techniki, które na pierwszy rzut oka wydają się dość proste - jednak muszę przyznać że nie jest tak łatwo do końca. I nie piszę tego po to by Was zniechęcić - wręcz przeciwnie ! Tylko tworząc nowe prace możemy wyłapać swoje błędy i poznać lepiej właściwości wszystkich mediów.

Notes - męski, bałaganiarski z ogromną ilością detali i tekstur
The Notebook - male, messy, with lots of details and textures.


Pracę rozpoczęłam od zabezpieczenia powierzchni gesso clear. Na całą pierwszą warstwę przykleiłam gazę by następnie na nią nałożyć pasty strukturalne przez maski.

I started to work from surface protection by gesso clear. For the entire first layer 
I  glued gauze, then apply the paste structured by the mask.


Kompozycję miałam w głowie od samego początku. Projekt powstawał powoli i tym razem byłam dość cierpliwa - czekałam aż poszczególne warstwy dokładnie wyschną nim nałożyłam kolejne.

I had the composition from the outset. The project was developed slowly, and this time I was very patient - I waited until the individual layers thoroughly dry it put on another.


Nie obyło się bez wpadek i gdy już wszystko było prawie gotowe, zerwałam pół .... bo nie było tak jak sobie to wyobraziłam. Poprawiłam co trzeba było, dodałam metalowe dodatki...

Not without mishaps, and when everything was almost ready, I broke up half .... because there was no way I'd imagined. I corrected what I had to and  added metal add-ons ...


Stemple jako dodatek do tła oraz wycięte elementy.
Stamps in addition to the background and the cut parts.


  Mam nadzieję, że praca przypadnie Wam do gustu.
Jeśli macie jakiekolwiek pytania - śmiało piszcie :)

I hope you will like my project.
If you have any questions - do not hesitate to contact me:)


Ściskam, Paulina
Hugs, Paulina




http://www.retrokraftshop.pl/pl/1062-antiqued-bronze-distress-spray-stain.html

I would like to join the challenges:





13 komentarzy :

  1. Paulina I simply adore your vintage! Exquisite as always!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała praca, pełna warstw i tajemnic ;). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. An amazingly beautiful work with such gorgeous steampunk details!!Thank you for joining us at 7dots metallic challenge!

    OdpowiedzUsuń
  4. Very nice! Thank you for your participation for the challenge of the month on MMP blog!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Love It !!!! Thanks for playing at 7 Dots Studio and Mixed media Place Challenge.

    OdpowiedzUsuń
  6. Really, really beautiful! Thank you for playing at 7 Dots Studio!

    OdpowiedzUsuń
  7. The extraordinary work! Thank you from the blog 7 DOTS!

    OdpowiedzUsuń
  8. A masterpiece!!! Thank you for playing with us at Mixed Media Place.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastic textures! Thank you for joining 7 Dots Studio challenge - hope to see your work in the new challenge as well!

    OdpowiedzUsuń